הלוואה חוץ בנקאית – מה הכוונה ומה זה אומר?

כאשר עסק נמצא במצב בו הוא צריך לקבל הלוואה כספית כמה שיותר מהירה בכדי להקים את העסק או בכדי לתפעל אותו באופן שוטף הוא לרוב יחפש פתרונות אחרים מהבנק. הסיבה היא שהלוואה מהבנק דורשת בירוקרטיה ארוכה, תנאי סף שלא תמיד ניתן לעמוד בהם והגבלה בסכומים. במקרים שכאלה יש את האפשרות של קבלת הלוואה חוץ בנקאית. 

למי ניתן להגיש בקשה לצורך קבלת הלוואה חוץ בנקאית?

שלושת הגופים שאינם מוסדות בנקאיים ומאפשרים הלוואה חוץ בנקאית הם חברות הביטוח, חברות האשראי וקופות הגמל השונות.

מי בדרך כלל מגיש בקשה לצורך הלוואה חוץ בנקאית?

כל עסק שצריך את הכסף המזומן וכמה שיותר מהיר לא יכול להמתין לאישורים השונים של הבנק. כמו כן ישנם מקרים בהם העסק הגיש בקשה לקבלת הלוואה מהבנק אך נתקל בסירוב מסיבות כאלה ואחרות. סיבה נוספת היא כאשר עסק לא רוצה לפגוע במסגרת האשראי שלו. בכל המקרים האלה בעל העסק ימצא את עצמו מברר על הלוואה חוץ בנקאית.

מה הם היתרונות של הלוואה חוץ בנקאית?

  1. בשביל לקבל הלוואה חוץ בנקאית אין צורך להיות לקוח של בנק מסוים וניתן לפנות לכל גורם מחוץ לבנק לצורך הגשת בקשה להלוואה.
  2. בחלק מהמקומות ניתן להגיש את הבקשה להלוואה חוץ בנקאית דרך המחשב באופן עצמאי בזמן של שעה ואפילו פחות.
  3. תנאי הסף לקבלת הלוואה חוץ בנקאית הם נמוכים יותר מאשר התנאים שהבנקים השונים מציבים וכך יש יותר סיכוי לעמוד בהם
  4. במרבית המקרים הגופים החוץ בנקאיים אשר מאפשרים לקיחת הלוואה חוץ בנקאית מאפשרים לפרוס את התקופה של ההלוואה לתקופה ארוכה יחסית לתקופה שהבנק מאפשר. כך בעל העסק יכול להתחייב בהחזר ההלוואה מבלי להיכנס לחובות לטווח ארוך.
  5. בהלוואה חוץ בנקאית ישנה אפשרות לפרוע את החוב מוקדם מהתאריך הסופי של ההלוואה, אך בשונה מהלוואה שנלקחת מגוף בנקאי פירעון מוקדם של ההלוואה במקרה הזה אינו כרוך בעמלות גבוהות במיוחד.

מה הם החסרונות של הלוואה חוץ בנקאית?

אמנם מדובר בהלוואה עם הרבה יתרונות וכאשר העסק צריך את תזרים המזומנים זמין כאן ועכשיו זו ההלוואה העדיפה עבורו. עם זאת יש לקחת בחשבון שברגע שדורשים הלוואה מהירה מגוף שאינו גוף בנקאי יש גם חסרונות. החיסרון הבולט ביותר הוא הריביות. במקרה של הלוואה חוץ בנקאית הריביות הן גבוהות יותר, לעיתים אפילו באופן משמעותי .עוד חשוב לזכרו שבסופו של דבר גם החברות החוץ בנקאיות לא מספקות הלוואות על ימין ועל שמאל ללא ערבונות ובטחונות וכל הלוואה, גם אם מדובר בהלוואה חוץ בנקאית תלויה באישורים של אותו גוף ושגם בהלוואות אלא אי עמידה בתנאי הפירעון של ההלוואה עלול לגרום חיוב בריבית פיגורים ובהמשך להליכים של הוצאה לפועל.

כן. ההלוואה מתאימה לעסק בהקמה. המדינה מעוניינת בקידום עסקים חדשים ובשיקום המשק לאחר הקורונה.

לאחר קבלת המסמכים מהלקוח, כלכלני החברה מכינים תכנית עסקית המותאמת במיוחד לכם ומגישים אותה למשרד האוצר. לאחר ההגשה זמן ההמתנה הצפוי הוא 7 ימי עסקים.

כל בעל עסק קיים / חדש זכאי להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה במידה ואין בעיות / הגבלות בחשבון הבנק, אין בעיות בהוצאה לפועל ואין בעיות ברשויות המס.

להלוואה בערבות המדינה יש מספר מסלולים שבהם ניתן לקבל עד 500,000₪:
*מסלול עסק בהקמה
*מסלול השקעה בעסק
*מסלול הון חוזר

בהחלט. המדינה מעוניינת לשקם עסקים שנפגעו בזמן הקורונה ונותנת הלוואה בתנאים טובים יותר מהמסלולים הרגילים:
1.5% ריבית בממוצע
עד 10 שנים פריסה
עד שנה גרייס (דחיית תשלום)

עד 40% מהמחזור השנתי של העסק

דוחות בנקאיים כגון עובר ושב,ריכוז יתרות פירוט הלוואות.
דוחות עסקיים מרואה החשבון.
כמובן שהחברה עוזרת ומלווה את בעל העסק בהשגת המסמכים.

לאחר תחילת התהליך תתנהלו מול כלכלני החברה, בעלי תואר ראשון ושני בכלכלה ומול רואי החשבון שיכינו תכנית עסקית מותאמת לעסק שלכם וילוו אתכם עד לקבלת אישור עקרוני להלוואה.

תוכן עניינים

הלוואה חוץ בנקאית

אולי יעניין אותך לקרוא על

GLS פיננסים דילוג לתוכן