הלוואה בערבות מדינה 2023 כל הטיפים להלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה שאינה שונה מכל הלוואה בנקאית עבור העסק, אך יש לה יתרון ברור-  המדינה היא זו שמספקת את הערבות לבנק על רוב סכום ההלוואה. בעזרתה ניתן להוזיל הלוואות הניתנות לעסקים קטנים, כמו גם לאפשר למגוון רחב של עסקים קטנים ובינוניים לגייס הלוואות עסקיות.

עם הלוואה בערבות מדינה, הבנק יקבל מהמדינה בין 75% ל- 90% ערבות, כשהסכום הנותר יסופק על ידי העסק, כבטחונות מטריאליים. על העסק לעמוד בהחזרים של ההלוואה בדיוק כמו כל הלוואה, אך התנאים נוחים יותר באופן משמעותי- גם מבחינת פריסת התשלום וגם מבחינת גובה הריבית.

על עסק המעוניין בקבלת הלוואה מסוג זה, יש לעבור תהליך גיוס מסודר, אשר רק בסיומו, ייקבע אם זכאי או אינו זכאי להלוואה. הצעד הראשון הוא לדעת אם העסק עומד בתנאי הסף לקבלת ההלוואה וכבר בשלב זה, בוחרים עסקים רבים בייעוץ פיננסי עם חברות בעלות ניסיון בתחום, על מנת לברר את זכאותם.

הלוואות בערבות מדינה- בדיקת זכאות

חשוב להבין שמטרתה של הלוואה בערבות מדינה היא לסייע למספר רב ככל שניתן של עסקים קטנים ובינוניים לגייס הלוואה, אשר בעזרתה עסקים אלה יצמחו ויתפתחו. ההלוואה אכן מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים אשר יראו בה כהזדמנות להלוואה מהירה לעסק, בתנאים הנוחים ביותר.

גוף מתאם מטעם המדינה- קרן הלוואות- אשר עובדת בשיתוף עם הבנק המלווה, היא זו שקובעת את תנאי הסף, כלומר, השלב הראשוני לקבלת ההלוואה. כמו כן, היא קובעת אם העסק עומד בתנאי הסף או שלא. מבין התנאים לדוגמא- עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים בהלוואה, חובה שלא יהיו להם חובות לרשויות המס או הבנקים השונים בעת הגשת הבקשה אל הקרן.

לאחר שהעסק עבר בהצלחה את תנאי הסף ונמצא זכאי בבדיקת הזכאות, מתחיל תהליך הבחינה של הקרן. אשר בסיום התהליך, ההמלצה החיובית מהקרן היא זו שתבטיח שהבנק המלווה אכן יעניק את ההלוואה.

תהליך הבחינה של הקרן להלוואות בערבות מדינה

כחלק מהתהליך, על העסק להגיש תכנית עסקית שהינה בהתאם לדרישות הקרן. בנוסף, ישנם מספר מסמכים חשובים אשר יש למלא בצורה מדויקת ולצרף לתכנית העסקית. לאחר שהקרן, הגוף המתאם, תבחן את יכולות פירעון ההלוואה של העסק, היא תספק מכתב המלצה לבנק המלווה. בחירת הבנק בהתאם לבנקים אשר עובדים עם הקרן ובתיאום עם העסק.

מכאן, בהתחשב במכתב ההמלצה, גם הבנק יבדוק את יכולת העסק לפרוע את ההלוואה. לאחר הבדיקה, יתקיים דיון בוועדת האשראי בנוגע לשאלת מתן ההלוואה, סכום ההלוואה שאושר ותנאי ההלוואה כמובן.

מאיפה מתחילים?

בין אם מדובר בהלוואה לעסק קטן או בינוני המבקש הלוואה למטרות כמו השקעה, הון חוזר, או שילוב של שתיהן- ובין אם מדובר בהלוואה לעסק חדש- שמטרתה היא הקמת העסק, לכולם יש הזדמנות שווה.

למרות זאת, התהליך הינו תהליך בירוקרטי, שעל מנת לצלוח אותו ואכן לקבל את ההלוואה הנכספת, יש להתנהל בצורה מקצועית ומדויקת. GLS פיננסים היא פירמת ייעוץ פיננסי עם למעלה מ-8 שנות ניסיון בתחום. בעזרתה אושרו אלפי הלוואות לעסקים השונים.

הלוואה בערבות המדינה- שאלות ותשובות

הלוואה בערבות המדינה היא קרן אשר מטרתה לספק הלוואות לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים. העסקים הינם בתחומים הבאים- תעשיינים, חקלאים, יהלומנים, יצואנים וכן עמותות חברתיות שמחזור ההכנסות החודשי של העסק אינו עובר את הסכום מאה מיליון ₪.

הלוואה בערבות המדינה- אתם שואלים ואנחנו עונים:

שאלה: לאיזו מטרה ניתנת הלוואה בערבות המדינה?

תשובה: ההלוואה ניתנת למטרות כגון – הקמה ראשונית של עסק, השקעה בעסק קיים או הון חוזר.

שאלה: איך מגישים את הבקשה להלוואה בערבות המדינה?

תשובה: את הבקשה להלוואה בערבות המדינה ניתן להגיש באופן עצמאי באתר של הקרן להלוואות בערבות המדינה. ניתן גם להגיש את הבקשה להלוואה בערבות המדינה באמצעות גוף שנבחר להיות הגוף המתאם של הקרן (כמו מעוף הסוכנות לעסקים קטנים לדוגמא) אך זה לא חובה.

שאלה: האם מקבלים את סכום ההלוואה ישירות לחשבון הבנק?

תשובה: את סכום ההלוואה מעבירה הקרן בערבות המדינה לבנקים- בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק מרכנתיל דיסקונט, בנק הבינלאומי ואוצר החייל. העמדת הערבות מהבנק מאפשרת להעביר את ההלוואה בערבות המדינה- כלומר המדינה מתחייבת לעסק ומאפשרת לו לקבל את ההלוואה שלא היה מקבל ישירות מהבנק ללא הערבות.

שאלה: מהו שיעור הריבית בהלוואה בערבות המדינה?

תשובה: שיעור הריבית משתנה בהתאם למסלולים השונים ולפי הבנק ממנו מקבלים את ההלוואה, כפוץ לאישור ועדת האשרי של הקרן בערבות המדינה.

שאלה: האם ניתן לקבל הצעה להלוואה רק מבנק אחד?

תשובה: לא. גם אם קיבלתם תשובה שלילית וגם אם קיבלתם תשובה חיובית אתם יכולים לבקש הצעה נוספת לבנק אחר.

שאלה: מה הם תנאי ההלוואה מבחינת החזרים?

תשובה: את תשלומי ההחזר של ההלוואה ניתן לפרוס לתקופה של חמש שנים מה שמאפשר לא להיות בלחץ וכן ניתנת האפשרות לדחות את התשלום הראשון במקרה הצורך לתקופה של חצי שנה.

שאלה: אילו מסלולים קיימים בתוכנית של הקרן בערבות המדינה?

תשובה: המסלולים הקיימים בתוכנית של הקרן בערבות המדינה הם:

  • מסלול הלוואה בערבות המדינה לעסקים בהקמה
  • מסלול הלוואה בערבות המדינה לעסקים עם מחזור הכנסות שנתי שמגיע עד 6.25 מיליון ₪
  • מסלול הלוואה בערבות המדינה לעסקים עם מחזור הכנסות שנתי שעובר את ה 6.25 מיליון ₪
  • מסלול הלוואה בערבות המדינה שמיועד כמסלול השקעות לתעשייה
  • מסלול הלוואה בערבות המדינה לעסקים שעוסקים ביצוא
  • מסלול הלוואה בערבות המדינה לעסקים שעוסקים בחקלאות

בכל אחד מהמסלולים ישנם תנאי סף שיש צורך לעמוד בהם על מנת להיות זכאים לקבל ההלוואה וכן יש סכום הלוואה מקסימלי שניתן בהתאם לכל מסלול. הריביות עצמן משתנות בהתאם למסלול וגם בהתאם לבנק בו ניתנה ההלוואה.

מהם היתרונות של הלוואה בערבות המדינה?

בעלי עסקים קטנים ועסקים בינוניים יודעים שכאשר רוצים להקים עסק, לתפעל עסק או לחדש אותו- צריך אשראי. ואשראי לא קל להשיג, לפעמים קשה עד בלתי אפשרי. בדיוק מסיבה זו הוקמה הקרן להלוואה בערבות המדינה. הקרן הוקמה על ידי משרד האוצר ביחד עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה לצורך עידוד הצמיחה של עסקים קטנים ועסקים גדולים במשק. בצורה זו אותם עסקים יכולים להגיש בקשה ולקבל הלוואה באופן מהיר ויעיל, כאשר המדינה ערבה להם ולהצלחתם.

היתרונות של לקיחת הלוואה בערבות המדינה:

ברוב המקרים בהם בעלי עסקים פונים לבנקים או לגופים חוץ בנקאיים לקבלת הלוואה- הם לא עומדים בתנאים של אותם גופים ונשארים ללא סכום הכסף לו הם זקוקים לצורך תפעול שוטף של העסק. כאשר ההלוואה הינה הלוואה בערבות המדינה– המדינה מספקת ערבות לבנק עצמו שאכן יוחזר הכסף וכך העסק מגדיל את הסיכויים לקבל את ההלוואה ולהמשיך לפעול. ללקיחת הלוואה בערבות המדינה יש מספר יתרונות:

יתרון ראשון ללקיחת הלוואה בערבות המדינה- התנאים לקבלת ההלוואה הם תנאים קלים יותר ונוחים יותר.

-העסק שלכם רשום בצורה חוקית- עוסק מורשה, חברת, שותפות או עמותה

-מחזור המכירות השנתי של העסק שלכם לא עובר את המיליון ₪

-החשבון של בעל העסק ובעלי מניות בעסק לא מוגבל ולא מעוקל

-העסק לא נמצא בתהליך של הקפאת נכסים, בעל חוב, הוצאה לפועל או פירוק והסדר נושים.

יתרון שני ללקיחת הלוואה בערבות המדינה- את סכום הכסף יכולה המדינה להעביר לכל אחד מהבנקים הבאים: בנק  לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק מרכנתיל דיסקונט, בנק הבינלאומי ובנק אוצר החייל. מבקש ההלוואה לא צריך להסתפק בתשובה מבנק אחד וגם אם יקבל כמה תשובות חיוביות או אפילו תשובה שלילית מאחד הבנקים יוכל להגיש את ההלוואה ולקבל תשובה נוספת מבנק אחר.

יתרון שלישי ללקיחת הלוואה בערבות המדינה- תנאי ההלוואה וההחזר של ההלוואה הם נוחים מאוד. יש מספר מסלולים שונים והריבית שהעסק ישלם עבור ההלוואה משתנה בהתאם למסלול שנבחר. כמו כן ישנה עמלה נוספת כאשר העסק מקבל בפועל את ההלוואה והיא עומדת בגובה של אחוז עד שני אחוזים מגובה ההלוואה בהתאם לגודל העסק כך שלא מדובר בעמלה גבוהה מדי. פריסת החזר התשלומים נוחה למדי והקרן להלוואה בערבות המדינה מאפשרת לבעל העסק לבצע פריסת תשלומים עד תקופה של חמש שנים. בצורה כזו העסק לא רק לוקח הלוואה לסגירת חוב או לצורך מימון פעולה חד פעמית, הוא לומד להתנהל כלכלית בצורה נכונה ולבצע חישוב מסודר של התשלומים הצפויים כך שיוכל לבצע החזר של ההלוואה ללא איחורים ופיגורים.

הלוואה בערבות מדינה

תהליך הבחינה להלוואה בערבות מדינה הוא די פשוט. כל מה שאתה צריך לעשות הוא למלא בקשה עם המלווים, והם יבדקו אותה לאישור.

אם יש לך שאלות כלשהן לגבי התהליך, אל תהסס לפנות למלווה שלך. הם ישמחו לענות על שאלותיכם ולעזור לכם בתהליך.

תהליך הבחינה של הלוואה בערבות מדינה שונה מאוד מהלוואה קונבנציונלית.

על המבקש לספק את כל המסמכים הדרושים לתהליך הבקשה. מסמכים אלו כוללים דפי בנק, הוכחות הכנסה וכל תיעוד אחר שהמלווה עשוי לדרוש.

על מנת לקבל הלוואה בערבות מדינה, על המבקש להיות בעל הכנסה קבועה ולהיות מועסק לפחות במשרה חלקית. על המבקש להיות גם בעל חשבון עו"ש פעיל בניהול תקין ובו לפחות 500 $ כדי להיות זכאי להלוואה בערבות מדינה.

אם הלווה עומד בדרישות אלה, הוא או היא יכולים להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה שלהם באינטרנט ולקבל אותה תוך 24 שעות.

מאמר זה ידון בתהליך הגשת הבקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה ומה כרוך בו.

הצעד הראשון הוא לבקר באתר האינטרנט של משרד החינוך הממלכתי. משם ניתן למצוא מידע כיצד להגיש בקשה להלוואה. השלב הבא הוא למלא טופס בקשה ולהגיש אותו עם המסמכים הדרושים. לאחר מכן, יהיה עליך לחכות עד שייצור איתם קשר ממחוז בית הספר שלהם. אם הם יאושרו, הם יקבלו מכתב בדואר עם הנחיות כיצד להמשיך בתהליך.

היתרונות בקבלת הלוואה בערבות מדינה

הלוואות אישיות הן הלוואות הניתנות ליחידים לשימוש אישי. הכישורים והדרישות משתנות בהתאם לסוג ההלוואה האישית.

כישורים:

– דירוג אשראי: דירוג האשראי הוא מדד לכושר האשראי של אדם, אשר נקבע על ידי לשכת האשראי. ככל שהניקוד גבוה יותר, כך הסיכויים לזכות בהלוואה טובים יותר.

– הכנסה: הכנסה היא גורם חשוב בקביעה אם מישהו יוכל להחזיר את חובותיו ולהיות זכאי להלוואה.

– מצב תעסוקתי: אדם חייב להיות מועסק על מנת להיות זכאי לרוב ההלוואות האישיות.

– בטחונות: בטחונות יכולים לשמש כבטוחה מפני כל ברירת מחדל פוטנציאלית בהלוואה, ומבטיחה אותה אם הלווה לא עומד בתשלומי ההלוואה שלו.

דרישות:

הלוואות אישיות הן סוג של הלוואה לא מובטחת הניתנת ללווים אישיים.

הלוואות אישיות משמשות בדרך כלל לרכישות גדולות, כגון רכב או בית.

הכישורים והדרישות משתנות בהתאם למלווה.

עם זאת, הכישורים הנפוצים ביותר כוללים להיות מועסק עם הכנסה, בעל חשבון בנק וגיל 18.

הלוואות אישיות הן סוג של הלוואה המשמשת למימון רכישות והשקעות אישיות. הם משמשים גם לאיחוד חובות או למטרות אחרות.

תנאים לקבלת הלוואה אישית:

– חייב להיות בן 18 ומעלה

– חייב להיות בעל חשבון עובר ושב

– חייב להיות מקור הכנסה קבוע (כלומר, עבודה)

– אסור שיהיו לו חובות עם מוסד פיננסי אחר

– אסור להיות בהליכי פשיטת רגל, להגיש בקשה לפשיטת רגל או להשתחרר מפשיטת רגל ב-5 השנים האחרונות

כן. ההלוואה מתאימה לעסק בהקמה. המדינה מעוניינת בקידום עסקים חדשים ובשיקום המשק לאחר הקורונה.

לאחר קבלת המסמכים מהלקוח, כלכלני החברה מכינים תכנית עסקית המותאמת במיוחד לכם ומגישים אותה למשרד האוצר. לאחר ההגשה זמן ההמתנה הצפוי הוא 7 ימי עסקים.

כל בעל עסק קיים / חדש זכאי להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה במידה ואין בעיות / הגבלות בחשבון הבנק, אין בעיות בהוצאה לפועל ואין בעיות ברשויות המס.

להלוואה בערבות המדינה יש מספר מסלולים שבהם ניתן לקבל עד 500,000₪:
*מסלול עסק בהקמה
*מסלול השקעה בעסק
*מסלול הון חוזר

בהחלט. המדינה מעוניינת לשקם עסקים שנפגעו בזמן הקורונה ונותנת הלוואה בתנאים טובים יותר מהמסלולים הרגילים:
1.5% ריבית בממוצע
עד 10 שנים פריסה
עד שנה גרייס (דחיית תשלום)

עד 40% מהמחזור השנתי של העסק

דוחות בנקאיים כגון עובר ושב,ריכוז יתרות פירוט הלוואות.
דוחות עסקיים מרואה החשבון.
כמובן שהחברה עוזרת ומלווה את בעל העסק בהשגת המסמכים.

לאחר תחילת התהליך תתנהלו מול כלכלני החברה, בעלי תואר ראשון ושני בכלכלה ומול רואי החשבון שיכינו תכנית עסקית מותאמת לעסק שלכם וילוו אתכם עד לקבלת אישור עקרוני להלוואה.

תוכן עניינים

הלוואה בערבות מדינה

אולי יעניין אותך לקרוא על

GLS פיננסים דילוג לתוכן